O modernizaci železniční tratě Rokycany - Plzeň se uchází šest stavebních firem
Šest firem se uchází o tendr na modernizaci železniční trati z Plzně do Rokycan. Hodnotu stavby zhruba 21 kilometrů dlouhého úseku odhadla Správa železniční dopravní cesty, která je investorem projektu, na 7,5 miliardy korun. Správa už obálky s nabídkami otevřela, teď bude následovat fáze posuzování vhodnosti jednotlivých kandidátů a samotných nabídek. Výběrové řízení by mělo být uzavřeno do konce srpna.
Modernizace více než dvacetikilometrového úseku mezi Rokycany a Plzní zkrátí trasu na 14 kilometrů. Zhruba polovina trati, po které budou vlaky jezdit rychlostí 160 km/hod, povede v nové stopě. Z celkových nákladů stavby téměř polovinu spolkne nejdelší český železniční tunel z Kyšic za plzeňský vrch Chlum.
V připravovaném železobetonovém tunelu budou vybudovány dva tubusy vedle sebe. Tunel nepovede přímo pod vrcholem Chlum s rozhlednou, ale stranou k zábělské silnici. Součástí modernizace trati Rokycany Plzeň bude také oprava zchátralého plzeňského nádraží na Doubravce.
Modernizaci trati Rokycany Plzeň přispěje ke zkrácení cesty mezi Plzní a Prahou. Stavba naváže na úsek ze Zbirohu do Rokycan, který by měl být dokončený letos v říjnu a je součástí III. tranzitního koridoru mezi Prahou a Chebem. Kromě těchto úseků zbývá k plnému dokončení trati ještě modernizovat úsek z Prahy do Černošic a dokončit průjezd Plzní, na kterém se pracuje od března.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Bystroň z AfD: Merzova CDU je nedemokratická. Nerespektuje vůli lidu, když s námi nespolupracuje
-
Obviněných v korupční kauze Motola je 17, uvedla policie. Janstu odvezli podle právníka k lékaři
-
Heide: Pokud budeme pokračovat stejným tempem v Green Dealu, kde vezme EU ocel na zbraně?
-
Co všechno policie odhalila ke korupci v Motole? Předražování zakázek a praní peněz přes Afriku