Nová Toyota Auris: přichází doba hybridní
Kolik myslíte, že se na světě už prodalo aut s hybridními pohony? Desítky tisíc? Nebo snad stovky tisíc? Omyl. Milióny! Doba hybridní je opravdu tady. Důkazem může být i světová premiéra nové Toyoty Auris na autosalónu v Paříži. Prý se její hybridní verze mají v Evropě prodávat stejně dobře jako benzínové nebo dieselové.
Sebevědomí představitelů největší automobilky na světě vychází také z úspěchu malého hybridního yarise.
„Na světě dnes jezdí přes čtyři milióny hybridních vozů. Samozřejmě to redukuje náklady, proto jsme byli schopni představit yarise v hybridní verzi na stejné cenové úrovni jako například dieselový motor a automatickou převodovku,“ upozorňuje Tomáš Vaněk z českého zastoupení Toyoty.
„Proto jsme se dostali do situace, že hybridní yaris je dnes vyprodán. Čekáme na nové vozy,“ dodává.
Novému aurisu bude konkurovat hybridní VW Golf
Auris druhé generace má nově variantu kombi nazvanou Touring Sports. A hlavně dostane i hybridní pohon, o který má mít v Evropě zájem až třetina zákazníků.
„Naším cílem je v segmentu C u tohoto modelu posílit jeho prodejní sílu až o 50 procent. Na hybridní technologii tedy logicky bude sázet. Zavazadlový prostor je u hybridní verze stejný jako u verze normální,“ upozorňuje Tomáš Vaněk.
Nejvážnější konkurent aurisu a dlouhodobý evropský vládce nižší střední třídy Volkswagen Golf, který má v Paříži premiéru své sedmé generace, také dostane variantu s hybridním pohonem, který se bude dát dobíjet i ze zásuvky.
„V roce 2014 přijdeme s plug-in hybridem. Dojezdová vzdálenost by měla být 50 kilometrů – a mohla by být až 80 kilometrů – čistě na elektřinu. Dál je možné ujet 700 a 800 kilometrů na benzín,“ říká Petr Janeba z českého zastoupení Volkswagenu.
Verze Touring Sports v půlce roku
Doba hybridních aut jako plnohodnotné náhrady benzínových a naftových vozů je prostě tady. A kdo jiný by ji měl posilovat než Toyota, která se o ni díky nečekaně úspěšnému hybridnímu modelu Prius postarala. Teď však hlavně v Evropě bude sázet na nový auris, a to nejen s hybridní technologií. Kdy se objeví na českém trhu, už objasňuje Tomáš Vaněk z Toyoty.
„Do konce roku představíme hatchback ve všech třech verzích pohonu. Co se týká verze Touring Sports, tu bychom rádi představili v polovině roku,“ slibuje.
I ta bude mít svou hybridní verzi, což by mohlo znamenat větší rozmach této technologie na českých silnicích. Tím spíš, že cena hybridních verzí vozů se blíží cenám dieselů s automatickou převodovkou.