ČD představily v Karlovarském kraji další nový vlak. Poslední z osmi slíbených

30. leden 2014

Celkem osm moderních železničních souprav nasazují v Karlovarském kraji na pravidelné spoje České dráhy. Poslední nový vlak se přitom na regionálních tratích objevil v závěru ledna. A veřejnosti ho zástupci drah představili na chebském nádraží.

Moderní soupravy RegioShark jsou na tom o poznání lépe než vlaky, které se ještě stále v hojném počtu objevují na českých tratích. Vybavení nových souprav odpovídá současnému trendu.

„Je to univerzální vozidlo, které můžeme použít jednak na těch regionálních tratích, protože maximální rychlost je 120 km/h, a to v kraji stačí. Kapacita je 120 osob sedících, a navíc 9 osob v první třídě plně dostačuje. Jednotky jsou plně klimatizované, bezbariérové, vozy mají vnitřní okruh toalet, Wi-Fi připojení a další moderní vymoženosti,“ říká ředitel krajského centra osobní přepravy Českých drah Vladimír Omelka.

Kromě hlavních koridorů bude všech osm dodaných souprav zajišťovat pravidelné spoje třeba i na horské dráze z Karlových Varů do Potůčků a saského Johanngeorgenstadtu. Vlaky stály 510 milionů korun. 40 procent pokryla evropská dotace. Vlaky by se měly na tratích Karlovarského kraje objevovat 12 let. Přesně podle podmínek stanovených dotačním projektem.

  • Nasazení posledního vlaku RegioShark do provozu na tratích v Karlovarském kraji přiblížil v reportáži redaktor Zdeněk
    Trnka.
    " style="">
    Nasazení posledního vlaku RegioShark do provozu na tratích v Karlovarském kraji přiblížil v reportáži redaktor Zdeněk
    Trnka.
    " style="">
    Nasazení posledního vlaku RegioShark do provozu na tratích v Karlovarském kraji přiblížil v reportáži redaktor Zdeněk
    Trnka.
0:00
/
0:00

Staré vlakové soupravy budou z regionálních kolejí postupně mizet. „Přesná čísla neznám. Ale část starých vlaků se vyřazuje, část jich jde na rekonstrukce. A část jich je nasazována na spojích v jiných krajích, “ prozrazuje další osud starých vlaků Vladimír Omelka.

Kromě Karlovarského kraje jezdí moderní RegioSharky i v dalších českých regionech. Celkem 31 souprav za téměř dvě miliardy chtějí České dráhy nasazovat zejména v Ústeckém, Plzeňském a Zlínském kraji.

autor: zdt