V centru Ostravy začíná velká rekonstrukce Nádražní ulice
Centrum Ostravy čekají změny na hlavní dopravní tepně. Nádražní ulice se totiž bude dva roky opravovat. Zkomplikuje to dopravu řidičům i cestujícím městskou hromadnou dopravou. A o svou existenci budou muset nejspíš bojovat i obchody, které na Nádražní sídlí. První fáze rekonstrukce začíná už zítra.
Vybledlé přechody pro chodce, široké kaluže a rozpraskané chodníky, takový má člověk výhled ze zastávky Elektra na klíčovou ulici centra Ostravy. Denně tady proudí stovky lidí, mezi nimi i paní Hedvika Smolková. Ta radí dívat se raději vzhůru.
„Některé domy jsou krásně opravené, stačí zvednout hlavu. Ostrava má skutečně množství krásných domů. Ale ta ulice je opravdu ve velmi špatném stavu. Když jdu třeba do divadla, tak přeskakuju kaluže,“ říká.
Opravu Nádražní ulice paní Smolková vítá. Už teď doufá, že bude ostravská tepna co nejdéle v dobrém stavu a hlavně, že se snad znovu zalidní centrum.
V posledních měsících se tu objevilo hned několik nových obchůdků. O rekonstrukci Nádražní sice jejich majitelé věděli, co ale dlouho nevěděli, jaká omezení je čekají. Například původně pojízdná kavárna Cokafe tady funguje teprve čtyři měsíce, už ale mají s opravami negativní zkušenost.
„Dost nás to vyděsilo, protože tady stačila čtyřdenní oprava chodníku a tržby šly okamžitě rapidně dolů,“ poznamenal majitel kavárny Petr Kvasnička.
O nutnosti Nádražní ulici opravit nepochybuje a věří, že to centru města prospěje. „Nádražní fakt začíná být tím hlavním ostravským bulvárem. A doufám, že se to tou rekonstrukcí nepokazí,“ dodává Kvasnička.
Opravy Nádražní se budou týkat kanalizace, chodníků, ale i kolejí. Ulice bude sice průjezdná, vždy ale jen v jednom směru.
Co přinese oprava Nádražní ulice
Odhlučnění kolejí, bezpečnější zastávky, kvalitnější povrchy vozovky i chodníků, modernizované inženýrské sítě. Počítá se i se zklidněním dopravy – snížení počtu projíždějících vozidel na polovinu.
Zdroj: www.nadrazni.ostrava.cz
„Lidé musí počítat s tím, že se nedostanou do všech obchodů auty, že se k obchodům na jedné straně dostanou jen pěšky. Samozřejmě to způsobí nějaké komplikace, ale oprava je nutná. Vodovodní a kanalizační sítě jsou v havarijním stavu,“ upozorňuje náměstek primátora Ostravy Kamil Bednář (ČSSD).
Tramvaje centrem jezdit budou, ale vždy jen po jedné koleji. Řidiči se zase musejí připravit na to, že jinak než po kolejích ulicí neprojedou. A obchodníkům nezbývá než doufat, že lidé budou chodit pěšky častěji a začnou si malých krámků na Nádražní více všímat.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Tykač poslal Klausovu institutu 10 milionů korun, sponzoring naopak přerušil omilostněný podnikatel
-
Fandil Beatles, ukousl prý hlavu netopýra. Ozzy byl démon, roztomilý ‚strejda‘ i popkulturní ikona
-
Moskva ztrácí významné spojence. Ruský vliv v části jižního Kavkazu slábne, prostor vyplňují jiní hráči
-
Ukrajinci nedosáhnou na pomoc ani lepší práci, kritizuje novinářka. Ministerstvo: Děláme, co se dá