Světovou atletiku kvůli dopingovému skandálu prý opouští hlavní sponzor Adidas
Velké sportovní organizace mají v poslední době problémy se skandály. Mezinárodní fotbalová federace FIFA řeší korupci, stejně jako atletická federace, která se navíc musí vypořádat s dopingem. A vliv to má také na sponzory, podle BBC opouští atletiku firma Adidas.
Sponzoři jsou nespokojení s tím, co se děje hlavně ve fotbalovém a atletickém prostředí. BBC teď přišla s informací, že mezinárodní atletickou federaci IAAF opustí Adidas, který měl smlouvu od roku 2008 na jedenáct let a byl pro ni významným zdrojem financí.
Zprávu ještě nikdo oficiálně nepotvrdil, ale sponzoři nechtějí, aby jejich jméno bylo spojováno se současnými skandály. I když asi rozlišují mezi jednotlivými organizacemi. Zatímco z atletiky chce Adidas odejít, jde totiž i o doping, tak ve fotbale zatím zůstává a jen pohrozil, stejně jako další velcí sponzoři.
Důsledky odstoupení od sponzorské smlouvy pro světovou atletiku vysvětlil marketingový manažer ČOV Marek Tesař
„Situace na trhu není tak katastrofální. Věci jako korupce nebo velká dopingová kauza v atletice jsou určitě problém. Říká se, že Adidas je jedním z hlavních příjmů atletické federace, pro IAAF to jistě bude problém. Co se týká české, takový problém to nebude,“ přemýšlí o dopadech konce smlouvy marketingový ředitel Českého olympijského výboru (ČOV) Marek Tesař.
„Ve většině smluv firem, které se ve sportu prezentují, jsou klauzule o dopingu a o korupci. Dávají firmám možnost exitu,“ vysvětluje manažer.
Pokud se světová atletika s rozsáhlým dopingovým skandálem vyrovná, nemusel by podle Tesaře být problém výpadek zdrojů nahradit. „Je to obrovsky atraktivní sport a bude tam řada zájemců o tuhle pozici. Na druhou stranu bude atletika muset dát jasně najevo, že se s kauzou popere a nic takového už nehrozí.“
More on the story that Adidas are to end their IAAF sponsorship deal early https://t.co/X7Y16yIs20 https://t.co/RzfNO9QBs4
— BBC Sport (@BBCSport) January 25, 2016
Českého olympijského výboru se dopingový skandál ani finanční problémy IAAF z marketingového hlediska příliš nedotýkají. I díky úspěchům v posledních letech se mu daří.
„Máme poměrně úspěšný rok. Na zlomu loňského a letošního roku se nám podařilo podepsat dva kontrakty. Situace ale může mít své negativní dopady. Čekáme, že v roce 2016 budeme podepisovat další kontrakty. Končí olympijský cyklus a jsem sám zvědav, jak to půjde,“ dodává Marek Tesař.