V týmu se svým soupeřem - Aleš Loprais znovu za volantem Tatry
Aleš Loprais se připravuje na svou desátou Rallye Dakar v roli pilota. Synovec šestinásobného vítěze tohoto slavného závodu Karla Lopraise se po dvou ročnících za volanty zahraničních kamionů vrací k Tatře. V týmu Tatra Buggyra bude poprvé spolupracovat s dalším špičkovým českým pilotem Martinem Kolomým. Jak Aleš Loprais vysvětlil v rozhovoru našemu dakarskému reportérovi Janu Říhovi, může za to náhoda.
Dostal jsem od kluků z Buggyry nabídku, svést se. Bylo to kousek od mého domova v Kopřivnici. Kluci tam byli na polygonu, já to mám devět kilometrů. Tak jsem říkal, jasně, proč to nezkusit. A hned jsme začali řešit možnost mé účasti na Dakaru.
Čtvrté místo na jihoamerickém Dakaru, třetí místo ještě v Africe s Tatrovkou. Fanoušci jsou určitě nadšení, že opět pojedete v Tatře. Jak vidíte vaše šance?
V první desítce je to opravdu vyrovnané, pak je tam našlapaná první pětka. Já už jsem tam několikrát byl, etapově jsme tam byli nejvýš osmkrát, když jsem vedl celý závod. Vím jaké to je, ale stejně vím, jaké to je přední místa opustit. Člověk může vést v první zatáčce, a pak se propadnout, ale stejně tak může ztratit pozice i v předposlední zatáčce celého závodu. Dakar prostě takový je. Budu muset útočit v místech, kde to koncepce Tatry dovoluje a kde mám nějaké zkušenosti. Ale na durhou stranu, na Dakaru se učíte neustále a já se i teď budu učit tak, jako všichni.
Vy máte ty nejvyšší cíle, navíc budete mít po boku skvělého jezdce Martina Kolomého. Překládám si to tak, že si pomůžete, jste jeden tým, ale zároveň jste vlastně soupeři?
Soupeři, ale jiní než předtím. Naše spolupráce spočívá v tom, že si pomůžeme v nějakém momentě, kdy je jeden na boku, druhý zapadnutý v blátě, a když se uvidíme, tak si momentálně rychle pomůžeme. Není to taková ta rychlá asistence, kterou mají velké týmy jako Kamaz nebo Iveco, nicméně si pomůžeme ve chvíli, kdy to bude možné, během pár minut. Musíme ale taky myslet na výsledek.