Salón čokolády v Paříži láká tisíce mlsounů
V Paříži začíná populární Salon čokolády, navzdory současné nepříliš pozitivní ekonomické situaci čokoláda krizi nepocítila a prodává pořád stejně dobře jako v minulosti. Na porte de Versailles se představí na čtyři stovky vystavovatelů.
Vystavovatelé mají možnost prezentovat své výrobky, přičemž tendence je jednoznačná, směřovat stále více k bio čokoládě. Francouzi utratili za uplynulý rok za čokoládu tři miliony eur, tedy přibližně totéž co rok předtím, i když čokoláda nepatří k nejdůležitějším produktům a navíc kupní síla obyvatel stále klesá.
Francouzi se od zbytku Evropy liší jednak láskou k černé čokoládě, ta tvoří asi 30 procent prodeje, zatímco v jiných evropských zemích je to pět procent.
Naprostou francouzskou specialitou pak zůstávají čokolády vysokým obsahem kakaa, ty, které mají nad sedmdesát procent se snad jinde než ve Francii nekonzumují.