Třináctkrát z Kudykama

Včera měl první premiéru lyrikál Michala Horáčka a Petra Hapky Kudykam, jedna z nejočekávanějších divadelních událostí sezony. Ještě než se návštěvníkům Státní opery Praha prvně zjevila roztodivně namaškařená zhmotněná představa nájemníka Penziónu Svět Martina, mohli z Horáčkova písňového textu o 2009 verších a 19 písních ochutnat majitelé stejnojmenného alba, které pár dnů před premiérou hry vyšlo u Sony BMG.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Obal CD Kudykam

Obal CD Kudykam | Foto: Sony BMG Music Enterntainment

Cédéčko obsahuje 13 písní (plus jednu bonusovou) a jak množstvím skladeb, tak celkovou stopáží je nejdelším nosičem, který Horáček s Hapkou kdy připravili. Album není pouhým studiovým "výřezem" z představení, vznikalo stejně jako předešlé tituly autorské dvojice, tedy pečlivým výběrem interpretů pro každou z písní. Tím ideálním se v případě CD mohli stát jak herci a zpěváci, kteří alternují v rolích, jimž jsou dané písně v lyrikálu přisouzeny, tak umělci, s nimiž se ve hře nesetkáme - duet Přišlo mi to vhod tu zpívají Richard Krajčo a Jana Lota, šansonu Svatí podél cest se nejlépe zhostila Lenka Nová z Laury a jejích tygrů, vznosnou finální píseň Tante cose da vedere si můžeme dopřát jak v podání nejmladšího z Kudykamů Vojtěcha Dyka, tak s hostujícím Karlem Gottem.

Přehrát

00:00 / 00:00

O zákulisí a atmosféře příprav vzniku lyrikálu Kudykam, host: Michal Horáček, libretista, textař a producent

Podstatná část z prezentovaných skladeb, z nichž jen tři známe už ze starších projektů Hapky a Horáčka, je ovšem nazpívána představiteli příslušných rolí. A mezi nimi najdeme skutečné objevy. Z těch nejvýraznějších uveďme slovenskou muzikálovou herečku, ale především uhrančivou šansoniérku Lucii Šoralovou nebo člena hradeckého Klicperova divadla Jana Sklenáře, výjimečně přesného v dramatické verzi kdysi Kocábova Smíchu z vedlejšího pokoje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Rozhlasovým hostem byl Michal Horáček. Hovořil nejen o cestách a antropologii, ale také o novém albu šansonových písní. Je současná sázkařská společnost stejná jako ta minulá? Proč skončil s výnosným podnikáním? Zmínil také divadelní báseň Kudykam.

Jak už to v případě Horáčkových a Hapkových projektů bývá, ani na albu Kudykam ale není primární technická dokonalost interpretace, daleko spíš se tu sází na výraz. V tomto ohledu uchvátí další dva z tria divadelních Kudykamů - fatální Karel Dobrý ve Štvanici a dryáčnický Csongor Kassai v rytmické hříčce Člověk je rodem tanečník. Co do přesvědčivosti jim zdatně sekunduje František Segrado v Rozeznávám, známé z dávného podání Richarda Müllera.

Album Kudykam nabízí hodně výjimečných výkonů (nejde jen o zpěv, texty a hudbu, obdiv si zaslouží třeba instrumentace Ondřeje Brzobohatého); zda písně obstojí i v jevištním provedení, nechť prověří každý sám.

Milan Šefl Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme