Prof. Tomáš Polívka: Fyzikální pohled na biologické problémy
Dnešní Vstupte! přivítá v pražském studiu dalšího ze vzácných hostů z vědecké laboratoře úspěšné Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
Prof. RNDr. Tomáš Polívka, PhD. se narodil v roce 1968 ve Valašském Meziříčí. Absolvoval Matematicko-fyzikální fakultu, obory Optika a optoelektronika a Fyzika molekulárních a biologických struktur. Od roku 1997 navázal úzkou spolupráci s Katedrou chemické fyziky Univerzity ve Švédském Lundu, kde 8 let působil jako vědecký asistent a docent.
Po návratu se usadil v Českých Budějovicích, na Ústavu fyzikální biologie Jihočeské univerzity, kde je profesorem a v současné chvíli i prorektorem pověřeným vedením celé univerzity. Je autorem desítek publikací a členem řady prestižních zahraničních vědeckých společností. Jeho odborný zájem směřuje mj. k optické spektroskopii a ke studiu přenosů energie ve fotosyntéze.

V zítřejším Vstupte! uslyšíte:
„Je málo míst v naší zemi, kde se tradice českého státu a kultury pojí s tak jedinečným architektonickým dílem jako v klášteře sv. Anežky Na Františku. Dokládá založení Starého Města pražského a počátky gotické kultury i nebývalý rozkvět českého státu v době jeho společenského, hospodářského a kulturního vzestupu.“
Těmito slovy začíná velká monografie Anežský klášter v Praze doc. Heleny Soukupové, která se dočkala nového aktualizovaného vydání a současně se stala také hlavním námětem pořadu Vstupte! Čím doc. Soukupovou zaujala středověká architektura žebravých řádů? Jaký byl Anežský klášter v 70. letech, kdy o něm publikovala první práci? Jak se proměnila monografie proti svému prvnímu vydání? To všechno už se dozvíte v pořadu Vstupte! s premiérou 16. 11. 2011 od 11 hodin.
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.