Call centrum k vypínání středních vln kontaktovaly přes dva tisíce lidí, výjezdy k posluchačům byly jen tři

26. leden 2022

Český rozhlas dnes ústy ředitele Komunikace, obchodu a vnějších vztahů Jiřího Hošny zhodnotil vypnutí analogového AM vysílání jako úspěšné. Hošna oznámil Radě ČRo, že speciální posluchačskou linku kontaktovaly do konce loňského roku přes dva tisíce posluchačů a šlo o dotazy převážně informativního charakteru.

Posluchačské centrum, které bylo zájemcům k dispozici od 1. listopadu 2021 do 10. ledna 2022, registrovalo do konce loňského roku přesně 2249 hovorů. To bylo ještě v době, kdy středovlnné vysílače Plusu a Dvojky a dlouhá vlna na Topolné fungovaly. „Dotazy ukázaly, že posluchači byli informováni a chtěli více informací o DAB+, například, jak naladit rádio,“ přiblížil na dnešním zasedání Radě Českého rozhlasu Jiří Hošna.

Expertní skupina, která byla posluchačům k dispozici pro detailnější dotazy, případně nutnosti pomoci s naladěním přijímače, zodpověděla okolo 120 dotazů. V případě, že bylo posluchače nutné navštívit, specialisté Českého rozhlasu měli možnost na místo vyslat takzvanou technickou hlídku. Tato možnost však byla využita pouze ve třech případech. V novém roce 2022 pak na posluchačskou linku zavolalo do 10. ledna pouze 253 lidí.

Čtěte také

„Vypnutí střední vlny bylo jedním z důležitých strategických cílů Českého rozhlasu,“ oznámil radním šéf komunikace Jiří Hošna a dodal, že důvodem k tomuto kroku byla jak technologická, tak i finanční náročnost této distribuce. „Přistupovali jsme k tomu velmi obezřetně, protože na střední vlně byli naši věrní posluchači,“ doplnil Hošna. Český rozhlas využil při této příležitosti všech komunikačních prostředků, které měl k dispozici, a to jak interních, tak i externích.

„Výkonost kampaně ukazuje, že byla naplněna a pravděpodobně i překročena. Chtěli jsme předejít tomu, abychom začátkem roku čelili stovkám nebo tisícovkám dotazů, že jsme vypnuli AM vysílání,“ konstatoval Jiří Hošna. Úspěšnost celé operace se promítne dále do prodejů DAB+ přijímačů, které jsou pravidelně zveřejňovány v rámci monitoringu evropského trhu agenturou GfK, a pomocí poslechovosti v srpnových číslech Radioprojektu.

„Ke konci loňského roku jsme de facto ukončili experimentální vysílání DAB+ a 1. lednem 2022 nastalo období, kdy vysílání FM, DAB+ a online jsou pro nás jednoznačně srovnatelné platformy, na které se budeme soustředit,“ doplnil Jiřího Hošnu generální ředitel René Zavoral. Rozhlas se podle jeho slov do budoucna neuzavírá ani novým platformám, jako jsou například sítě 5G, jak sám ale doplnil: „Je to pro nás zatím stále velká neznámá.“

autor: lukpo
Spustit audio

Související