Lopraisovu Tatru trápí opakovaná nebezpečná závada

8. leden 2017

Aleš Loprais se po dvou letech za volanty zahraničních kamiónů vrátil ke značce Tatra. Na letošním ročníku Rallye Dakar jede v týmu Tatra Buggyra racing společně s Martinem Kolomým. Oba kamiony ale postihly technické závady a odsunuly je po první polovině soutěže do druhé desítky celkového pořadí. Lopraisovu Tatru zpomaluje opakovaná nebezpečná závada, která by mohla znamenat i jeho konec v závodě.

Už jsme měli pětkrát stejnou závadu během tří etap. Rozbilo se servo čerpadlo, které pohání celý okruh, který vám pomáhá posilovat řízení. Bohužel je to závada, která je i hodně nebezpečná, protože se v určité rychlosti kousne řízení a devítitunový kamion je neovladatelný. Nedá se zatočit, jde jenom přidat plyn, ale zásadní je, že musí mít únikovou zónu. Když ji kamion nemá, může to být fatální. Každá oprava zabere 20 minut, takže my jsme už 100 minut ztratili na opravách.

Martin Kolomý měl stejný problém, nebo se to týká jenom vašeho vozu?

Týká se to jenom mého vozu. Snažíme se selektovat, co mají auta odlišné, jemu se ta servo pumpa naštěstí nekousla. Už se to ale stalo více účastníků. Mně zatím nejčastěji.

Jak se z toho dá jít ven? Vypadá to na špatnou sérii. Jak to vyřešíte do druhé poloviny rallye?

Dnes má přistát letadlo se 40 servo čerpadly, která jsou z předešlého roku ze série, která by neměla být vadná. Takže použijeme starší náhradní díly, které byly prověřené. Jestli to bude fungovat, ukáže až test a potom závod.

Co když bude závada pokračovat, jak se rozhodnete dál pro rallye?

Když bude dál pokračovat, tak poděkuju Pánu Bohu za to, že jsme to přežili do té chvíle a zabalím to. Je nesmysl čelit něčemu, co nemůžu ovládat ani kontrolovat, a to bych šel vstříc něčemu, čemu nechci.

autor: jař
Spustit audio