Osvobození Bratislavy a Vídně, úmrtí amerického prezidenta Roosevelta, nálety na Prahu a Plzeň. Nejen to se stalo v březnu a dubnu 1945.
Věhlas šperkaře, malíře, sochaře a restaurátora Vladimíra Komňackého už dávno přesáhl hranice jeho rodného Jablonce.
Pořad Kalendárium můžete nyní poslouchat na novém audioportále Českého rozhlasu www.mujrozhlas.cz.
Nahlédneme-li do listiny vítězů proslulé Velké pardubické, zjistíme, že v letech 1899, 1900 a 1904 tyto dostihy vyhrál Thomas Buckenham. Uváděné příjmení je však zkomolené.
Celé 20. století měli železniční nadšenci jasno – nejdelší železniční tunel na českém území byl na Šumavě, na trati z Plzně do Železné rudy. Měřil 1747 metrů.
Slibovali jim ráj, zemi granátových jablek a horských jezer. Život, ve kterém budou pány svého osudu. Dostali pustou step, vězení a popravčí čety.
Zcela specifickým je příběh údajného atentátu na zastupujícího říšského protektora Reinharda Heydricha, kdy se jednalo o zabití v rámci vojenské operace.
Pátrání Stanislava Motla po osudu chodského rebela Jana Sladkého Koziny, který měl v hodině smrti vyzvat pána nad Chodskem Lomikara na boží soud. Bylo tomu tak opravdu?
Mluví se o něm jako o zapomenutém válečném hrdinovi. Ústeckého rodáka a bojovníka proti fašismu Adolfa Mayera ještě donedávna skoro nikdo neznal.
Geniální vynálezce byl velký podivín. Bojoval s Edisonem a předběhl svou dobu.
Samotný název Hluboká nesl původně jen hrad, později přebudovaný na zámek. Ten se roku 1840 začal díky knížeti Janu Adolfu II. ze Schwarzenbergu měnit v honosné sídlo.
Když v roce 1848 usedal na trůn rakouského císařství mladý, pouze osmnáctiletý František Josef I., nikdo netušil, že se stane naším nejdéle panujícím vládcem.
Královský hrad v Písku měl mezi rezidencemi českých králů ve středověku obrovský význam. Svědčí o tom mimo jiné pravidelné návštěvy našich nejpřednějších panovníků.
Televizní zábava 90. let byla hlavně otevřená – jednak světu a konečně bez cenzury, a také svět vstoupil do televize. Diváci očekávali novinky, které jim nikdo neupřel.
Město Choceň si řadou akcí a výstav připomíná dlouhou tradici letecké výroby. Ta začala v roce 1935 a úspěšně pokračuje do dnešních dnů.