Z Kyselky u Karlových Varů vyjel nákladní vlak s pořadovým číslem 200
Historickou vlečku obnovily Karlovarské minerální vody v roce 2012. Investice si tehdy vyžádala téměř 10 milionů korun. Hlavním cílem bylo odlehčení přetížených silnic mezi Karlovými Vary a Kyselkou.
Do roku 2012 výhradně po této silnici na břehu řeky Ohře jezdily pro náklad minerálek nákladní vozy z celé republiky. Přibližně třetinu své produkce tak Mattonka dopravuje na Moravu a na Slovensko po kolejích. A pokračovat chce i letos.
Lokomotiva jubilejní soupravy byla vyzdobena nápisem Mattoni expres č. 200
Základ kolejové přepravy z Kyselky tvoří historická vlečka do Vojkovic nad Ohří, kterou nechal před více než sto lety vybudovat Jindřich Mattoni. Zakladatel stáčírny a místních lázní.
Desetikilometrová trať původně sloužila i osobní přepravě. Ta byla ale zastavena ve 30. letech minulého století. Mezi roky 1998 a 2012 byl provoz vlečky úplně zastaven. Kromě nákladní přepravy teď obnovená trať slouží i turistickým vlakovým soupravám.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Trumpova i Muskova oblíbenkyně, která podporuje Ukrajinu. Vliv italské premiérky Meloniové roste
-
‚Hospodárné? Ani omylem.‘ Veslařský svaz dal areál svému spolku, pak si ho za státní miliony pronajal
-
Vláda odložila změnu financování nepedagogických pracovníků na příští rok. Letos výplatu zajistí stát
-
Příznaky covidu? ‚Ztrátu čichu už moc nevídáme, častější je průjem,‘ popisuje šéf spolku Mladí praktici