Z Kyselky u Karlových Varů vyjel nákladní vlak s pořadovým číslem 200

7. březen 2015

Historickou vlečku obnovily Karlovarské minerální vody v roce 2012. Investice si tehdy vyžádala téměř 10 milionů korun. Hlavním cílem bylo odlehčení přetížených silnic mezi Karlovými Vary a Kyselkou.

Do roku 2012 výhradně po této silnici na břehu řeky Ohře jezdily pro náklad minerálek nákladní vozy z celé republiky. Přibližně třetinu své produkce tak Mattonka dopravuje na Moravu a na Slovensko po kolejích. A pokračovat chce i letos.

Lokomotiva jubilejní soupravy byla vyzdobena nápisem Mattoni expres č. 200

Základ kolejové přepravy z Kyselky tvoří historická vlečka do Vojkovic nad Ohří, kterou nechal před více než sto lety vybudovat Jindřich Mattoni. Zakladatel stáčírny a místních lázní.

Desetikilometrová trať původně sloužila i osobní přepravě. Ta byla ale zastavena ve 30. letech minulého století. Mezi roky 1998 a 2012 byl provoz vlečky úplně zastaven. Kromě nákladní přepravy teď obnovená trať slouží i turistickým vlakovým soupravám.

autor: zdt