Protipirátský Autotým passatů si policie pochvaluje

3. leden 2013

V lednu roku 2009 se policie vydala stíhat silniční piráty v 16 nových rychlých passatech. Loni k nim přibylo dalších dvacet vozů. Takzvaný Autotým jednoznačně pomohl zklidnit řadu horkých hlav a za dobu své existence vybral na pokutách desítky miliónů korun. Není proto divu, že se na silnicích s policisty v civilních autech budeme setkávat i v roce letošním.

Na klid na našich silnicích bude dohlížet a trestat naše prohřešky i letos bude na 3400 dopravních policistů. To je shodně jako loni. Policisté si samozřejmě pochvalují přínos Autotýmu s rychlými auty, která jim dávají možnost dostihnout i hříšníka v silném autě.

„Myslím si, že je jen dobře, že tato auta byla medializována a veřejnost o nich ví, protože díky nim se situace na některých místech uklidnila,“ konstatuje major Miroslav Boušek.

Místo rozšiřování přichází na řadu obnova

I v letošním roce tak budou brázdit naše silnice, rychlostní komunikace a dálnice posádky v civilních autech. „Počítáme s využitím 35 vozidel. Autotým byl navíc rozšířen o dva Fordy Mondeo, které byly dřív v policejních barvách, ale teď už vypadají jako civilní vozy,“ říká šéf dopravních policistů Leoš Tržil.

Zatím se o rozšíření Autotýmu neuvažuje. Spíš by se mělo jednat o obnovu zastaralé techniky v jednotlivých krajích, jako tomu bylo například v Hradci Králové, kde si pořídili na počátku loňského roku šest nových rychlých octavií.

„Máme i další vozidla v civilním provedení na řadě dopravních inspektorátů. V rámci Královéhradeckého i Moravskoslezského kraje došlo k obnově vozového parku a mají tam nové octavie s příslušným vybavením. To je otázka běžné obměny v rámci dopravního inspektorátu,“ dodává Tržil. V řadě případů policisté používají radary z poloviny 90. let minulého století, které jsou zastaralé a při případné závadě těžko opravitelné.

Pozor na passaty, octavie, fabie i fordy

Když už to nejsou jenom passaty, na jaká auta si mám dávat pozor, říkají si řidiči. „Používáme běžně dostupná silniční vozidla, která běžně jezdí v silniční síti – passaty, octavie, fabie a fordy. Pokud však řidič bude dodržovat pravidla silničního provozu, nemusí se zabývat tím, jaká auta jsou kolem něj,“ nabádá Tržil.

A kolik že je v tu kterou chvíli na českých a moravských silnicích policejních aut s radary? „Celkový počet prostředků pro měření rychlosti čítá asi dvě stě kusů, přičemž zhruba stovka jsou laserové měřiče,“ uzavírá Tržil. A jestli je radar zapnutý, nebo ne, to nikdy nevíme.

autor: pgj
Spustit audio