Superb Combi má brzy překonat limuzínu!

15. září 2009

Pořádná porce kombi - i tak se dá mluvit o světové premiéře nové Škody Superb Combi na 63. frankfurtském autosalónu. Odhalena byla krátce před polednem, a soudě podle postřehů našich reportérů na místě, stane se jedním z frankfurtských taháků. Předpoklady k tomu určitě má.

Krize-nekrize, automobilka Škoda pokračuje v rychlém sledu představování svých nových modelů. Na jaře v Ženevě se ukázal model pro volný čas Yeti, kterého se prodalo už přes 9000 kusů. Teď přichází Superb Combi, po kterém tolik volali majitelé první generace. Ovšem nedočkali se. Prý kvůli koncernovým obavám, že by se hůře prodávalo dlouhodobě úspěšné kombi Volkswagen Passat. To je ale pryč a druhá generace superbu v provedení kombi právě začíná dobývat svět. Stihne to prý do konce roku.

"Po představení vozu bude následovat zahájení sériové výroby. Předpokládáme, že v listopadu by se mohly zákaznické vozy běžně objevit na našich silnicích. Verze kombi se bude vyrábět společně s modelem Yeti a modelem Superb v provedení limuzína v našem pobočném závodě v Kvasinách," doplňuje Evžen Krauskopf z mladoboleslavské Škodovky.

Ceník Superbu Combi s benzínovým turbomotorem 1,4 začíná na 589 900 korunách a sahá až k cifře 1 071 900 korun za nejlépe vybavený model s benzínovým motorem 3,6, automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. V této verzi najdete ve standardu některé technické vymoženosti, které jsou u levnějších variant pochopitelně za příplatek.

"Jsou to elektrické otevírání pátých dveřích s automatickým odsunováním roletového krytu kufru a takzvaný systém KESSY - pomocí tlačítka Start/Stop umožňuje vůz nastartovat," říká Krauskopf.

Klíč si při startování a také při odemykání a zamykání vozu můžete klidně nechat v kapse. Mimochodem zmiňovaným rolem je krycí roleta obrovského zavazadelníku.

"V základním provedení pojme 633 litrů a po sklopení zadních sedadel až 1865 litrů," konstatuje Evžen Krauskopf.

O bezpečnost posádky všech verzí superbu se bude starat sedm airbagů. O jeho praktické využití zase střešní lyžiny, na které se dají přichytit nosiče kol, lyží i boxy na zavazadla. Nabídka motorů kopíruje paletu známou z limuzíny Superb.

"V nabídce bude celkem pět motorů - tři zážehové a dva dieselové. Ty pokryjí výkonovou paletu od 92 do 191 kilowatů. Motory by měly být k dispozici prakticky hned, protože je to v podstatě identická motorová paleta, jakou nabízí superb v provedení limuzína," říká Krauskopf.

V Mladé Boleslavi si od nového Superbu Combi slibují, že se v prodejích přinejmenším vyrovná limuzíně druhé generace. Tu už si za první rok na trhu koupilo přes 42 tisíc zákazníků.

"Předpokládáme, že Škoda Superb Combi výrazným způsobem přispěje k odbytu modelové řady Superb. Rozdělení bude záležet na tom, o jaký trh se jedná. Pokud půjde o vyloženě trhy zaměřené na provedení kombi - například Česká republika nebo Německo - podíl prodejů by mohl dosáhnout 60 procent," uzavírá Evžen Krauskopf.

autor: jař
Spustit audio