Nástupce Octavie Tour odhalen ve Frankfurtu

13. září 2011

Každý světový autosalón je pro českého motoristu zajímavý především tím, co na něm ukáže tuzemská Škodovka. Nejinak je tomu i ve Frankfurtu. Zatímco na jaře v Ženevě ukázali Mladoboleslavští studii Vision D, která naznačuje budoucí podobu svých modelů, na IAA je to sice opět studie, ale už daleko bližší finální podobě nové modelové řady.

Když prakticky před rokem nastoupil do čela automobilky Winfried Vahland, bylo jasně řečeno, že Škodovka poroste a začne připravovat nové modely. Na jaře pak zazněla slova, že její novinky budou přicházet každého půl roku, a tady ve Frankfurtu se očekávalo, s čím se automobilka vytáhne. Ovšem načasovat příchod všech nových modelů v rámci koncernu, který sdružuje mimo jiné Volkswagen, Škodu, Audi a Seat, je trochu oříšek. Tady je za hvězdu z logických i marketingových důvodů wolfsburská automobilka, tedy VW. Škodovka tedy se svojí velkou premiérou stojí ve frontě. Přesto udělala další krůček a představila studii MissionL.

„Na autosalónu v Ženevě jsme představili studii, která se jmenovala Vision D – vision znamená opravdu vizi automobilu a písmeno D značí design. Studie představená tady ve Frankfurtu nese název MissionL – mission právě proto, že vůz je blízký sériovému provedení, a písmeno L značí karosářskou variantu limuzína,“ vysvětluje Rudolf Dreithaler ze Škody Auto.

Škodovka souběžně připravuje dva nové modely. Prakticky hotový liftback, který se má zařadit mezi fabii a octavii a současně má nahradit model Octavia Tour, se na evropské silnice vydá až v příštím roce. Výstavní premiéra finální podoby se odehraje na jaře v Ženevě. „Vůz vycházející z designového konceptu MissionL se poprvé objeví na indickém trhu ještě v letošním roce.“ To však bude vůz postavený na základě současného VW Polo v provedení sedan. V případě evropského provedení je třeba dotáhnout vývoj zcela nového vozu o kousek dál. Mimochodem, už dnes se dá odhadovat, že MissionL bude, pokud jde o vnitřní prostor, na úrovni octavie první generace, což by mimo jiné znamenalo, že kufr tohoto liftbacku bude nad hranicí 500 litrů.

Naopak zcela hotová je nejmenší z rodu škodovek. Tady se sice představuje s logem mateřského koncernu pod názvem Up!, ale ani s okřídleným šípem na kapotě na sebe nenechá dlouho čekat. „Ještě letos představíme speciálně na českém trhu pro české zákazníky vůz, který zatím označujeme jako Citycar – vychází z konceptu New Small Family. Je to první model naší modelové ofenzívy. Postupně ho budeme uvádět na evropské trhy od začátku roku 2012, český trh je však první, kam nový vůz zamíří,“ říká Rudolf Dreithaler.

Do konce roku tedy vyjede šestá modelová řada Škodovky. Příští rok bychom se pak měli dočkat sedmé a s největší pravděpodobností i osmé modelové řady. Zda to bude tolik diskutované malé SUV, možná naznačí jarní autosalón v Ženevě.

autor: pgj
Spustit audio