Frankfurt 2011: škoda proti touaregu? Je to možné

14. září 2011

Z Mladé Boleslavi zaznívá už řadu měsíců termín modelová ofenzíva. Na právě probíhajícím frankfurtském autosalónu se tato slova sice pomalu, ale jistě začínají měnit v realitu. Málokomu asi unikly obrázky a informace o prakticky hotové nové škodovce, včera představené studii MissionL. Našim reportérům na IAA se podařilo zjistit nejen, jakou cestou se budoucí nová škodovka bude ubírat, ale i co chystá automobilka dál.

Vision D jako vize budoucnosti, MissionL jako auto, které už vyrazilo na svoji misi, ale ještě to není finální podoba. Budoucí nová škodovka se odhaluje postupně. Mimochodem, pro Českou republiku se bude jednat o sedmou modelovou řadu. V současné době jich má Škodovka pět (Fabia, Roomster, Octavia, Yeti a Superb) a šestou bude miniauto nazývané zatím Citycar. To na české silnice vyjede na konci roku. Ve světě to však bude naopak – ze studie MissionL bude totiž odvozeno auto, které se už v listopadu představí v Indii.

„Je to představitel naší nové rodiny. Je například kratší než vystavená studie, ale používá stejný design, vychází ze stejné techniky a využívá podobné díly. Je to sice auto určené pro Indii a zaměřené na indický trh, ale je to spíš příští generace nové Octavie Tour než čistě indické auto,“ vysvětluje šéf technického vývoje Škody Auto Eckhard Scholz.

Definitivní podoba prozatímní studie MissionL, která se na 99,9 procenta představí na jaře v Ženevě, bude na rozdíl od Indie liftback, který by měl mít zavazadlový prostor na úrovni octavie první generace, tedy okolo 528 litrů.

„Samozřejmě auto projde řadou změn. Je potřeba ho začistit a doladit pro běžný provoz. Když se podíváte například na kola studie, používá 18palcová, takže ta budou určitě menší. Ovšem zepředu a vůbec celkový vzhled a tvary už jsou jasně dány. Můžete také vidět zadní LED světla, ale pro základní model chceme použít klasické svítilny. Vidíte také velká okna, která zůstanou zachována, a sériové auto tak bude velmi prosvětlené. Studie odpovídá sériovému provedení zhruba z 88 procent.“

Automobilka si od nového modelu do budoucna slibuje, že z globálního pohledu bude stejně úspěšný jako první octavie, které se prodalo na 1,5 miliónu kusů. Z ní byla odvozena i verze označená Tour, kterou pak nový model nahradí. Ovšem u nás tolik žádaného provedení kombi se nedočkáme. „V každém velkém segmentu máme více karosářských verzí. Máme dvě verze u fabie a dvě u octavie. Vidíte někde místo pro další kombi mezi nimi? Navíc trh kombi je žádaný především na východních trzích a my u tohoto modelu klademe důraz na celý svět.“

Ovšem to nevylučuje, že bychom se kromě indického sedanu a liftbacku pro zbytek světa nemohli dočkat jiné karosářské varianty. Další dvě modelové řady z Mladé Boleslavi už tedy dostaly jasnou podobu, ovšem co dál? Kam bude směřovat další krok? „Je to čistě můj osobní názor a to zdůrazňuji! Potřebujeme auto pro volný čas. Větší SUV, a to nejen pro evropské trhy, ale i pro trhy v dalších částech světa. Je to velký segment a my musíme jít do velkého segmentu. A tady je velký potenciál i pro Škodu,“ uzavírá Eckhard Scholz.

Možná už za rok v Paříži se tak dočkáme nové „mise“, která by v budoucnu mohla být levnější alternativou třeba populárního Volkswagenu Touareg. Ovšem to jsou zatím jen spekulace.

autor: pgj
Spustit audio