BESIP v novém
Bývá celkem obvyklé, že když přijde do firmy nové vedení, má i nové nápady. Už méně obvyklé však je, aby úplně zrušilo všechny projekty svých předchůdců, jako se to právě teď děje na BESIP ministerstva dopravy. Nový šéf jde dokonce tak daleko, že chce změnit i čtyřicet let zavedené logo BESIP. Podle něj totiž už nikomu nic neříkalo.
Jak jsme se však přesvědčili v pražských ulicích, lidé značku BESIP znají a vědí, co znamená.
„Bezpečnost silničního provozu.“
„To jsou přece ta krátká videa v televizi, která radí motoristům, jak bezpečně jezdit a správně se chovat na silnicích.“
„BESIP? To mi moc neříká, vlastně ty televizní spoty v televizi o bezpečnosti silničního provozu. Je určitě dobře, že se tyto informace k veřejnosti dostávají, ale podle mého názoru by to mohlo být trochu modernější cestou,“ odpověděli lidé dotázaní v naší anketě.
Myslí si to i nový šéf BESIP Ondřej Valenta. Proto nebude pokračovat kampaň Nemyslíš, zaplatíš, jejíž drsné spoty oslovily prakticky všechny řidiče, a v prosinci skončila smlouva s agenturou, která kampaň připravovala. Ovšem fungovat by měla i nadále, ale v nové podobě. „Značka je natolik silná, že s ní budeme pokračovat, a současný televizní pořad STOP přejmenujeme na Nemyslíš, zaplatíš. Spoty už nebudou tolik krvavé, ale spíš půjdou emotivní cestou. Přece jen vše se jednou okouká,“ říká Valenta. Na druhou stranu, tyto drastické spoty zjevně zabraly. I díky nim se snížil počet tragických nehod.
Jak by tedy měla vypadat ta mírnější, emotivnější forma kampaně pro bezpečnost silničního provozu, aby ji řidiči vůbec zaregistrovali? „Magazín Nemyslíš, zaplatíš by měl být ideálním průsečíkem, kde se ukáže něco z práva i něco z techniky jízdy, spoty by měly být zpracovány emotivně a kreativně, aby to lidi přilákalo. Chceme jim ukázat důsledky špatného chování, správný způsob jízdy nebo je seznámit s novinkami v legislativě.“ S prvním spotem bychom se mohli setkat už v březnu.
To však není jediná změna. V květnu definitivně skončí sedmiletý projekt pro teenagery The Action, tedy představení, ve kterém záchranáři velmi emotivním způsobem přibližují svou práci při tragických dopravních nehodách.
„Tahle forma kampaně je rozhodně zajímavá a atraktivní, ovšem ne v této podobě a za tyto peníze. Chceme vypsat velký tendr na kampaň se stejným zaměřením a přijít s novým trendem. Přichází nová generace dětí, která je zvyklá na jinou hudbu a jiné prvky zábavy, proto musíme jít s dobou, abychom ji mohli i nadále oslovovat,“ vysvětluje Ondřej Valenta.
Letošní stomiliónový rozpočet BESIP by kromě zmíněných projektů měl pokrýt i další kampaně. Například Bezpečně z tréninku anebo Život nikdy nevyjde z módy, zaměřenou na lepší viditelnost chodců.