Dakarský deník 9 – sedm statečných Čechů pokračuje
U chilského města Arita nedaleko hranic s Peru se včera večer zastavil konvoj 33. ročníku rallye Dakar. A zůstane tam stát až do zítřejšího rána, protože soutěžící mají dnes volný den. A to včetně pilotů a posádek sedmi českých strojů z původních dvanácti na startu.
Účastníci 33. ročníku rallye Dakar v Jižní Americe za sebou mají čtyři a půl tisíce kilometrů, tedy menší „polovinu“ trasy. A podle pořadatelů je těžší práce čeká právě ve druhé půlce soutěže, která má být v prvních etapách po dni volna v poušti Atacama extrémně náročná. Neděle přinese vůbec nejdelší měřený úsek tohoto ročníku přesahující šest set kilometrů.
Na pokračování svého letošního dakarského dobrodružství se připravuje také sedm statečných českých soutěžících. Pět jich skončilo v první polovině trasy. Nehody vyřadily hummer Zdeňka Sládka, čtyřkolku Martina Plechatého i tatry Marka Spáčila a Martina Kolomého. Robert Randýsek, který jel s kamiónem MAN v soutěži jako rychlý servisní doprovod Zdeňka Sládka, pochopitelně po odstoupení tohoto dakarského nováčka ukončil své účinkování v soutěži.
Ostatní pokračují. Čtyřkolkář Josef Macháček, ale letos hlavně řidič kamiónu Tatra Aleš Loprais, navíc s medailovými nadějemi. Základním předpokladem úspěchu však bude tvrdá práce na jejich technice právě o dnešním „dni volna“. Všichni v konvoji mají co spravovat, takže na odpočinek nebude moc času. Tedy až na jezdecké hvězdy velkých týmů, kterých se práce na strojích vůbec netýká. Ostatní to mají jinak. „To je montážní den, žádný odpočinek nás nečeká. Jediné pozitivní na dni volna je, že člověk nemusí ráno vstávat,“ upřesňuje pětinásobný dakarský vítěz Josef Macháček.
A může v klidu zavolat domů a navštívit sprchu. Zítra všechno ve zběsilém tempu začne nanovo. Vždyť do cíle v Buenos Aires zbývá ještě pět tisíc kilometrů a sedm etap.