Dakarský deník 10 – stovka strojů už je mimo hru

9. leden 2012

Zběsilé tempo rallye Dakar se pro včerejší den zastavilo. Podle plánu ho totiž účastníci tohoto legendárního závodu strávili v chilském Copiapu opravami svých strojů, případně regenerací před druhou a těžší polovinou soutěže.

Na startu 34. ročníku rallye Dakar v argentinském letovisku Mar del Plata sjelo ze startovní rampy 443 strojů. Jejich posádky a piloti tehdy moc nepochybovali, že trať dlouhou 8,5 tisíce kilometrů s cílem v peruánské Limě zvládnou. Jenže nástrahy argentinské a části chilské trasy vyřadily stovku strojů.

České fanoušky může těšit, že kromě pětinásobného dakarského vítěze Josefa Macháčka, který odstoupil po druhé etapě na protest proti vyřazení z oficiální kategorie čtyřkolek, do druhé poloviny rallye vyjedou všechny naše stroje.

Motorkáře Jana Veselého a posádky pěti kamiónů čekají čtyři tisíce náročných kilometrů a nová, neznámá dakarská trasa v peruánské části pouště Atacama. Aleš Loprais s tatrou je mezi kamióny druhý a Martin Kolomý s nákladním autem stejné značky desátý.

Bylo by skvělé, kdyby synovec Aleš dokázal navázat na svého strýce – šestinásobného dakarského vítěze Karla Lopraise, i když cíl je ještě strašně daleko. „Teď nás teprve čeká těžší a horší polovina, takže to, co je teď, je sice moc pěkné, ale vůbec nic to neznamená,“ uvědomuje si navigátor Aleše Lopraise Michal Ernst.

Ovšem uvědomovat si pomíjivost úspěchu v polovině nejtěžší rallye světa a zůstat na zemi je jedním z krůčků, které vedou na vrchol.

autor: jař
Spustit audio