Dakar 1989: Paris - Tripoli - Dakar

14. listopad 2007

Pro tento ročník byla uplatněna nová pravidla. Bohužel, tato změna mimo jiné postihla kategorii kamionů. Po loňské havárii vozu DAF byla zcela nelogicky zrušena kategorie, v níž byly ztráty za celé trvání soutěže nejmenší.

Nákladní automobily se na startu objevily pouze v roli doprovodných vozidel. Naše kamiony se však ze soutěže v žádném případě nevytratily. Naopak, jejich dosavadní úspěchy byly důvodem, že se právě vozy Tatra staly doprovodnými vozy pořadatelské organizace TSO. Mezi těmito vozy se objevila znovu Tatra 815 8x8 s posádkou Kahánek, Buchtyár, Ing. Kalina. Ostatní vozy Tatra jely v roli doprovodných vozidel řady zahraničních týmů.

Zapomenout ovšem nesmíme ani na LIAZ. Kamiony této značky jely rovněž v barvách řady zahraničních účastníků. Všechny naše vozy obstály v úloze doprovodných vozidel na výbornou.

11. Rallye Paris -Tunis - Dakar 25.12.1988 - 13.1.1989

Délka: 10 831 km

Počet startujících: 473
Moto: 155
Auto: 241
Truck: 77

Trasa: Paris - Barcelona, Barcelona - Tunis, Tunis - Tozeur, Tozeur - Ghadames, Ghadames - Tumu, Tumu - Dirkou, Dirkou - Termit, Termit - Agadez, Agadez - Tahoua, Tahoua - Niamey, Niamey - Gao, Gao - Toumbouctou, Toumbouctou - Bamako, Bamako - Tambacounda, Tambacounda - Saint Louis, Saint Louis - Dakar

Státy: Francie, Španělsko, Tunis, Lybie, Niger, Mali, Guinea, Senegal,

V cíli: 209 účastníků
Moto: 60
Auto: 100
Truck: 49

Pořadí:
Moto: 1. Lalay (Honda), 2. Picco (Yamaha), 3. Morales (Honda)
Auto/Truck: 1. Vatanen/Berglund (Peugeot), 2. Ickx/Tarin (Peugeot), 3. Tamray/Lemoyne (Mitsubishi)

autor: Vierka Kaštanová
Spustit audio