Celebrity nafukují bublinu mediální slávy

16. leden 2015

Pražské Divadlo Pod Palmovkou nastudovalo inscenaci Petera Quiltera nazvanou Celebrity. Premiéra je 17. ledna, první repríza 24. ledna v Divadle Komedie, kde má soubor Divadla pod Palmovkou dočasný azyl.

Peter Quilter patří k nejuváděnějším britským dramatikům současnosti. Jeho hry byly přeloženy do více než třiceti jazyků a inscenovány ve čtyřiceti zemích světa. Přízni českých diváků se těší jeho komedie Je úchvatná a Opona nahoru!.

O čem vypráví hra Celebrity, kterou nastudovalo pražské Divadlo Pod Palmovkou zjišťovala Marina Feltlová.

V inscenaci Celebrity se autor zabývá jedním ze svých oblíbených témat - popularitou, touhou být stále na výsluní a těšit se pozornosti médií. Zajímá ho i odvrácená strana slávy, tedy ztráta soukromí. V režii Tomáše Svobody se v hlavních rolích představí Zdeněk Kupka, Zuzana Slavíková a Tomáš Dianiška, představení se hraje na scéně Nikolaje Tempíra, autorem hudby je Jiří Hájek.

03294262.jpeg

Cesta za ztracenou slávouKdysi populární moderátor televizní soutěže touží znovu získat ztracenou slávu. Souhlasí proto s natáčením dokumentu o životě svojí rodiny. Co všechno způsobí přítomnost cizího člověka, který ve skutečnosti žádným dokumentaristou není, o tom je příběh Celebrit. Ačkoli se tato hra uvádí jako komedie, podle režiséra Tomáše Svobody je do značné míry smutným obrázkem ze života těch, kteří si označení celebrity přisvojují. Když se pak do takové uměle nafouknuté bubliny slávy píchne, zjistíme, že je prázdná.

Celebrity nejsou jen o těch, kteří touží být za každou cenu populární, ale i o těch, kteří na životech známých osobností cizopasí. „Je tam moc hezký monolog postavy, která se vydává za dokumentaristu,“ říká režisér Svoboda, „když vypráví, kdo jsou ti spotřebitelé, ti, kteří ´pasou´po těch životech, protože nemají ten vlastní příliš zajímavý.“

03294261.jpeg

Hlavní roli v Celebritách si zahraje Zdeněk Kupka, který předtím působil v Liberci a do angažmá Divadla pod Palmovkou nastoupil v loňském roce. O postavě Alana Coogana říká: „V podstatě je to krutý a zároveň velmi směšný osud chlapíka, který byl závislý na bulvárních médiích a ve chvíli, kdy to vše přestane fungovat, tak se mu zhroutí svět a on se zoufale snaží vrátit předchozí stav zpátky.“