Antonín Sládek / Zlatá éra českého filmového plakátu IV.
Ve foyer kina Světozor v Praze je v pořadí už čtvrtá výstava z cyklu - Zlatá éra českého filmového plakátu. Díky Filmové galanterii Terryho ponožky Pavla Rajčana, která archivuje na 5000 druhů filmových plakátů z padesátých, šedesátých sedmdesátých a osmdesátých let, jsme už mohli vidět historické filmové plakáty Petra Poše, Zdeňka Zieglera a Vratislava Hlavatého a nyní se můžeme seznámit s plakáty malíře a grafika Antonína Sládka.Ten v šedesátých letech studoval na Vysoké škole uměleckoprůmyslové u profesora Aloise Fišárka a v osmdesátých letech pobýval v Paříži. Antonín Sládek maluje lidi. Portrétuje své přátele básníky, herce a malíře, v kavárnách zaplňuje své skicáky postavami krásných dívek a elegánů, rád maluje smyslné akty a občas taky sám sebe. První filmový plakát udělal někdy v roce 1970. Karel Oujezdský se Antonína Sládka na vernisáži zeptal, jak k tomu došlo.
Nejposlouchanější
Viktorín Šulc: Etuda z odvrácené strany. Alois Švehlík a Vladimír Dlouhý na stopě brutálnímu vrahovi
-
Ingeborg Bachmannová: Dobrý bůh z Manhattanu. Zosobněná síla zla, která zničí každou lásku
-
Zemřel přední český psychiatr Cyril Höschl. Poslechněte si jeho vzpomínání v Osudech
-
David Drábek: Ptakopysk. Příběh bratrů Pospíšilových, šampionů v kolové
-
Radka Denemarková: Cukrář a Venuše. Tragická romance karlovarského cukráře a krásné varietní divy