František Kaván: Symbolistní, dekadentní
Většina dosavadních výstav, jako byla například ta loňská v Galerii moderního umění v Roudnici nad Labem, představovala malíře Františka Kavána, který se narodil v roce 1866 a zemřel v roce 1941, především jako krajináře.
Komorní výstava umělcových raných prací z let 1894 až 1899, kterou otevřela Národní galerie v Praze v Konírně Paláce Kinských na Staroměstském náměstí, nám ukazuje, jak už naznačuje její název „František Kaván: Symbolistní, dekadentní“, autora poněkud jiného. A to nejen jako malíře symbolistních a dekadentních krajin, ale i jako citlivého básníka, který měl velmi blízko k dekadentům z okruhu Moderní revue.

Čemu vděčíme za nový pohled na ranou tvorbu Františka Kavána, se Karel Oujezdský zeptal kurátorky výstavy Zuzany Novotné.
Výstavu „František Kaván: Symbolistní, dekadentní“, kterou připravila Národní galerie v Praze – Sbírka grafiky a kresby, Sbírka umění 19. století a archiv Národní galerie, si můžete v Konírně Paláce Kinských na Staroměstském náměstí v Praze prohlédnout až do 13. května.
Nejposlouchanější
-
Nepříjemná ústřice. Josef Kemr a Stella Zázvorková v komedii o nečekaném vyústění služební cesty
-
Deník zloděje. Autobiografický příběh padlého anděla Jeana Geneta
-
Peter Karvaš: Sedm svědků. Detektivka ve hvězdném obsazení otevírá otázky po občanské odpovědnosti
-
Molière: Misantrop. Komedie o tom, jak je těžké mít rád lidi