Galerie Opatov 1984–1992
Od poloviny prosince je v Galerii Chodovská tvrz v Praze 4-Chodově otevřena výstava „Galerie Opatov 1984–1992“, která prostřednictvím dokumentárních fotografií Hany Hamplové i vystavených uměleckých děl, přibližuje činnost jedné z mála pražských galerií vzdorujících odvážně tlaku normalizace.
Výstavy na Opatově na Jižním městě v Praze měly v době, která nepřála svobodnému rozvoji umění, stejnou váhu jako výstavy na chodbě Ústavu makromolekulární chemie v Praze 6 na Petřinách nebo výstavy v Galerii H v Kostelci nad Černými Lesy. Konec konců, tu i tam, na těchto ostrůvcích svobody, se scházely velmi podobné okruhy umělců i návštěvníků. A je tak trochu paradoxem, že výstava „Galerie Opatov 1984–1992“ je poslední výstavou, kterou připravil kvalitní tým vedený kurátorkou Helenou Blaškovou. Dnešní mocní pro změnu požadují umělecky méně náročný zato však atraktivní a komerčně úspěšnější program.
Výstavu „Galerie Opatov 1984–1992“ můžete v Galerii Chodovská tvrz v Praze 4 navštívit až do 3. března.
Nejposlouchanější
-
Jan Weiss: Sen o tisíci patrech. Fantaskní a vizionářské sci-fi ze třicátých let
-
Marcel Proust: Swannova láska. O ničivé síle lásky, žárlivosti a touhy po společenském postavení
-
Gaius Suetonius Tranquillus: Životopisy císařů. Náhled nejen do soukromí římských vládců
-
Karel Čapek: Krakatit. Román o výbušninách a snění, o lidských vášních a bohu