Karel Hvížďala: Miloš Zeman pracuje se strachem
Prognostici se tentokrát nemýlili, když ještě včera říkali, jako například Jan Hartl ze společnosti STEM/MARK, že výsledek bude těsný a že souboj je velice vyrovnaný.
O důvodech lze zatím jen spekulovat, pokud neznáme exaktní čísla. Ale zdá se, že hlavní chybu udělal volební štáb Jiřího Drahoše spolu s reklamními agenturami, které místo budoucího směřování se soustředily na cíl.
Vytvořit přijatelnější atmosféru
Propagovali pouze změnu, ale nedokázali vysvětlit dostatečně srozumitelně, proč by ji měli lidé, kteří o tom nemají čas uvažovat, chtít.
Přece nešlo jen o to vyměnit prezidenta, ale o to, vytvořit v zemi přijatelnější atmosféru a zajistit prosperitu napojením na liberálně orientované země.
Když všem pochopitelné vysvětlení absentuje, pak velký a vehementní tlak na změnu vyvolá vždy strach, s kterým zase cíleně pracuje Miloš Zeman. Toto je pak logický výsledek.
A je jedno, že ten strach je zcela virtuální (žádní migranti k nám nechtějí) a že svým rozhodnutím ublíží nejspíš nejen sobě (viz uvažované platby ve zdravotnictví), ale i svým dětem a vnoučatům (pokud v EU se ocitneme na periferii).
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Přijměte pozvání na úsměvný doušek moudré člověčiny.
František Novotný, moderátor


Setkání s Karlem Čapkem
Literární fikce, pokus přiblížit literární nadsázkou spisovatele, filozofa, ale hlavně člověka Karla Čapka trochu jinou formou.