Zákazníci Bati obují design z UMPRUMky: studentské návrhy v zátěžovém testu sériové výroby

27. duben 2017

Největší audioportál na českém internetu

Design Adama Kosta pro Baťu který vyhrál v kategorii pánská bota | Foto: press kit UMPRUM

Ze studentské soutěže UMPRUM míří dva modely do sériové výroby Baťa

Studentský design se dočkal sériové výroby. Ve vybraných obchodech Baťa od tohoto víkendu potkáte dva modely od studentů Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze. Dámskou botu s magnetickými ozdobami od Lindy Zabilkové a sportovně-elegantní pánskou od Adama Kosta. Co si studenti UMPRUM ze spolupráce s velkou nadnárodní značkou odnáší?

Soutěž vznikla na základě dlouhodobé spolupráce Bati s UMPRUM. Tentokrát se studentské návrhy bot skutečně ucházely o realizaci v sériové výrobě. Dva vítězné modely v nákladu kolem stovky párů jsou aktuálně v prodeji v Česku a plánuje se i jejich cesta na zahraniční trhy. Ve hře je Chile, Peru, Singapur, Thajsko a Indie.

Z ankety, kterou na Baťa Fashion Weekendu v La Fabrice natáčela Jana Patočková, je jasné, že cenné zkušenosti si ze spolupráce neodnesli jen vítězové: „Vycházeli jsme z projektu Personal Coat, ve kterém jsme v minulém semestru navrhovali kabát pro konkrétní osobnost. Pro ni jsme vymýšleli i tuto botu. Byli jsme limitovaní materiálem a podešvemi, což byla výzva, člověk nemohl dělat jen nějaké své kreace. Zásadní byla i nositelnost,“ popisuje Michaela Čapková, která se pro svůj model bot inspirovala fenoménem ponožek v sandálech.

Anketa mezi designéry UMPRUM: jak vznikaly boty pro Baťu

  • Anketa mezi designéry UMPRUM: jak vznikaly
    boty pro Baťu
    " style="">
    Anketa mezi designéry UMPRUM: jak vznikaly
    boty pro Baťu
    " style="">
    Anketa mezi designéry UMPRUM: jak vznikaly
    boty pro Baťu
0:00
/
6:29

„Ty boty musely skvěle fungovat, což přináší řadu technických úskalí. To pro mě byla novinka a byla to skvělá zkušenost. Moje bota je inspirovaná viktoriánským obdobím, parafrázuje subtilní kotníkovou botu do podoby relevantní pro současnost,“ vysvětluje Barbora Procházková.

Více si poslechněte v reportáži, ve které vedle finalistů soutěže uslyšíte i zástupce značky Baťa, Františka Bělíčka a Ondřeje Cedidla. Dozvíte se, na jaké trhy a na jaké zákazníky dnes značka cílí, kde sídlí její designérské oddělení a jaké vlastnosti má Anděla, modelová zákaznice, na kterou je ušitá aktuální marketingová a komunikační kampaň Bati.

V souvislosti s probíhajícím týdnem módní revoluce rozhodně není od věci připomenout, jak je na tom s podmínkami ve výrobě právě značka Baťa, která se aktuálně v českých médiích prezentuje s fotografiemi z lokální továrny v Němčí a spolupracuje s mladými českými designéry. Její jméno totiž figuruje v čerstvé zprávě kampaně Obuj se do toho, která upozorňuje, že v některých východoevropských továrnách pracují dělníci za horších podmínek než v často kritizované Asii. Více se dozvíte tady.

Playlist:

Freud – Faux Pas
Quay Dash – Decline Him
Ase Manual – 50,000 Just To Book Me, HABIBIBOI Remix
Bad Bunny – Soy Peor, OCTUBRXLIBRV EDIT
Ida Dillan – Dm Me
Chelsea Wolfe – After The Fall
DJ Heroin – Orchid Mist
Kufura – Slice
Born in Flamez – 50 Down
Barla x Harpey x Slann – Watch