Šlágry Semaforu vstupují do 21. století

20. listopad 2009

Tuzemský předvánoční hudební trh obohatí originální nahrávka: album s příznačným názvem For Semafor přináší dvě desítky coververzí šlágrů Jiřího Suchého a Jiřího Šlitra. Pozvání ke spolupráci přijali muzikanti a kapely zvučných jmen, aby se po svém popasovali se skladbami, jež suverénně žijí a oslovují mnohogenerační publikum i padesát let po svém vzniku.

Hozenou rukavici přijali a na album "staré skladby s novým obsahem" nahráli například skupiny Tata Bojs, Ecstasy of St. Theresa, DVA, brněnské Květy, stále viditelnější MIDI LIDI, všestranný umělec Petr Nikl, Jaroslav Dušek s divadlem Vizita či písničkář Jan Burian. Vedle chladného elektra zní na albu garážový rock i akustické blues, vedle hitů (MIDI LIDI: Co jsem měl dnes k obědu) i méně známé, avšak neméně kvalitní písně. V roce oslav 50. výročí založení divadla Semafor lze těžko požadovat pádnější důkaz toho, že neuvěřitelná zásobárna songů kongeniální firmy Suchý & Šlitr pořád žije. Album propojuje české hvězdy mainstreamové a nezávislé scény 21. století: vždyť hranice v hudbě jsou beztak iluzorní.

01040782.jpeg

Album vychází u nezávislého labelu Klíče, který se věnuje české autorské písni všeho druhu. Stojí za ním producent a publicista Pavel Klusák a právě on nám přiblížil dramaturgickou koncepci svého vydavatelství i genezi celého projektu.

S Pavlem Klusákem o labelu Klíče a natáčení For Semafor

  • S Pavlem Klusákem o labelu Klíče a natáčení
    For Semafor
    " style="">
    S Pavlem Klusákem o labelu Klíče a natáčení
    For Semafor
    " style="">
    S Pavlem Klusákem o labelu Klíče a natáčení
    For Semafor
0:00
/
5:40

Nejposlouchanější

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.