Prague Pride je moc komerční, tvrdí organizátoři Alt*Pride. V čem se liší a v čem se protínají?
„Pokud se firmy rozhodnou podpořit myšlenku Prague Pride, je to podle nás správně. Představa, že by to dělaly jenom proto, aby si vylepšily image, mi přijde absurdní. Dle našeho průzkumu je plně vyoutovaných v zaměstnání pouze 11 % lidí. Pokud tedy někdo z LGBT komunity pracuje ve firmě, která se veřejně hlásí a podporuje Prague Pride, pak mu to může i v soukromém životě hodně pomoct,“ namítá ředitelka Prague Pride Kateřina Saparová na dotaz, zda propojení Prague Pride s komerčními subjekty nemůže vést k jistému zneužití tématu.
Spoluorganizátorka akce Alt*Pride Tereza Zvolská naopak říká, že propojení Pride s komerční sférou a sponzory není správné. A proto vznikla Alt*Pride, která se letos koná v prostoru Autonomního sociálního centra Klinika v Praze. „Chceme ukázat, že queer identita nemá být zbožím nebo předmětem marketingu,“ říkají mimo jiné organizátoři Alt*Pride.
Obě akce se ovšem v některých tématech, jako například rodičovství v LGBT komunitě a s ním spojené právní otázky, potkávají. V debatách na obou akcích se dokonce občas objevují i stejní mluvčí. Kateřina Saparová a Tereza Zvolská se shodují i v tom, že skutečnost, že zde vedle sebe existují dvě alternativní akce, dobře nabourává stereotypní představu o tom, že všichni příslušníci LGBT komunity jsou stejní, která občas ještě může panovat mezi většinovou společností.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.