Jak rovná musí být mrkev? Ročně se vyhodí až 20 % jídla kvůli vzhledu
Vyhazujeme jídlo ne proto, že by bylo zkažené nebo nekvalitní, jen nevypadá hezky. Myslíte, že u běžných surovin vzhled nehraje roli? To se snaží obchodním řetězcům vysvětlit i nová kampaň Zachraň jídlo.
Odchodníci tvrdí, že zákazníci nejsou na křivé mrkve nebo šišaté brambory připraveni. Přitom odchylky od „ideálního“ vzhledu jsou často minimální a chuť i výživová hodnota je stejná. Kampaň upozorňuje i na možné alternativy nakládání s jídlem, například australský supermarket, kde „ťuknuté“ ovoce dávají dětem zdarma.
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Hlavní sponzor Tykač poslal Klausovi 10 milionů, peníze mu ale po letech odepřel omilostněný byznysmen
-
Fandil Beatles, ukousl prý hlavu netopýra. Ozzy byl démon, roztomilý ‚strejda‘ i popkulturní ikona
-
Moskva ztrácí významné spojence. Ruský vliv v části jižního Kavkazu slábne, prostor vyplňují jiní hráči
-
Za zapomenutou zbraň ve Sněmovně padla pokuta. Viníkovi kvůli přestupku také sebrali pistoli