Nový systém autobusové dopravy v Ústeckém kraji rozčiluje cestující na Teplicku

1. leden 2015

Nové ceny jízdného, nová čísla linek a někdy i trasy - na to si od Nového roku musejí zvykat cestující autobusovou dopravou v Ústeckém kraji.

Kraj zavádí jednotný systém, a to včetně odbavení. Na Teplicku se tak po letech rozdělila městská a příměstská doprava, i když ji jezdí stejná firma. Už v prosinci lidé stáli několikahodinové fronty u informační kanceláře na nové průkazky.

  • Nový systém autobusové dopravy v Ústeckém kraji rozčiluje cestující na
    Teplicku
    " style="">
    Nový systém autobusové dopravy v Ústeckém kraji rozčiluje cestující na
    Teplicku
    " style="">
    Nový systém autobusové dopravy v Ústeckém kraji rozčiluje cestující na
    Teplicku
0:00
/
0:00

Cestující jsou zmatení a naštvaní

Dnes lidé na zastávkách projevovali nespokojenost s novým systémem: „Víceméně z každé vesnice se člověk dostal k nemocnici. Teď se podívejte, kolik těch linek tam jezdí. Z Moldavy, Všechlap, z Jeníkova, Zabrušan, z Bystřan, Kostomlaty - už se ke špitálu nedostanete,“ zkritizoval nové linky Petr Beránek.

Přidala se k němu i Helena Šípová: „Já sice bydlím v centru města v Alejní, ale už se nedostanu přímo do Novosedlic, musím přestupovat. Teď je to okružní jízda. Nebo když jede člověk do Ústí, tak kolikrát musí přestupovat v Chlumci. v Chlumci. Je to nesmysl, co oni udělali.“

„Jedu asi o hodinu a půl dřív, bála jsem se, že to do práce nestihnu. Jsem z toho nešťastná,“ říká Veronika Godová, která jezdí třikrát denně z Teplic hlavního nádraží do Dubí ke kostelu, kde pracuje jako pečovatelka. „Na průkazku jsem stála frontu tři a půl hodiny,“ dodává.

Vydávání průkazek se zpožďuje.

Ještě déle čekají na novou kartu ti, kteří ji nechtějí anonymní využívané hlavně pro časové předplatné. 21tidenní výrobní doba se kvůli velké poptávce prodlužuje. S anonymní kartou se dá oproti platbě v hotovosti ušetřit až několik korun.

Od 1. ledna průkazky prodávají i sami řidiči. „Nevím, jak to budeme zvládat ve špičce, protože mezi zastávkami mám dvě minuty,“ bojí se řidič Jaroslav Škola. Řidiči jsou navíc vystavení hněvu cestujících: „Můj kolega už dostal ránu pěstí,“ říká.

Podle Školy už odešlo 30 řidičů - kromě toho, že se sami musejí naučit novinky, mají od 1. ledna nižší platy a v práci přitom stráví víc hodin než loni.

autor: hau