Obujte svého miláčka do značky

20. říjen 2009

Automobilky a celý byznys "automotive" se třesou. A mají důvod - bojí se o budoucnost. Přenáší se na ně krize důvěry zákazníků a kupujících v události budoucí. V některých případech se však dá na ekonomicky nepříznivé situaci mnoha velkých továren docela slušně vydělat. Právě o tom teď budeme mluvit.

Ceny aut jak ojetých, tak nových jsou na historicky nejnižších úrovních a teprve čas ukáže, jestli je ještě prostor k jejich dalšímu poklesu. Prý už ne. Každopádně pokud uvažujete o nákupu vozu, musíte se z aktuální situace vyloženě radovat. Ceny ovšem padají také pneuservisech:

"To můžeme přičíst zaprvé tomu, že z historického pohledu spolu největší koncerny neustále bojují. Zadruhé, přišla krize, výrobci se bojí a snaží se své pneumatiky nabízet za výhodné ceny," říká Pavel Procházka, majitel pneuservisů.

Jak nám řekl, letos se díky tomu nevyplatí uvažovat o jiné než takzvané prvoligové pneumatice.

"Kvalitní značky mají jednoznačně navrch," tvrdí Pavel Procházka.

Připomeňme si, že mezi kvalitní značky, nebo jak říkají v pneuservisech do "první ligy", se řadí celkem šest výrobců.

"Vezmeme-li například řidiče Škody Octavie nebo Škody Fabie, což jsou nejzastoupenější vozy v tuzemském vozovém parku, tak značkové pneumatiky na octavii od firem Dunlop, Michelin nebo Goodyear stojí od 1700 do 2000 korun. To je podle mého názoru cena, kterou jsme v historii ještě neměli. Dříve tyto pneumatiky stály od 3000 do 3500 korun. Pokud se podíváme na pneumatiky horší kvality, pořizovací cena se pohybuje kolem 1400 korun, takže celkový rozdíl na sadě čtyř kol činí asi 1600 korun. Vzhledem k bezpečnosti se nejedná o žádný velký rozdíl," doporučuje nezávisle na výrobcích pneumatik člověk, který se pneumatikami živí celý svůj život.

Pokud jste doposud jezdili jen na levnějších gumách - z druhé nebo třetí ligy - a na pneumatiky od prémiových výrobců jste zbožně koukali jen v testech ADAC, zkuste se letos zeptat ve svém pneuservisu na cenu.

autor: pek
Spustit audio