Premiéra Citroënu C4 a Opelu Astra – soupeři opět v ringu

30. září 2010

Pařížský autosalón tradičně přináší ofenzívu premiér domácích francouzských automobilek. Ty na evropském trhu pochopitelně nejvíc soupeří s německými výrobci. Souboj to byl odjakživa na ostří nože, obzvlášť ve velmi oblíbené nižší střední třídě, často nazývané jako „třída Golf“. Na to jsou samozřejmě Francouzi přímo alergičtí.

Francouzská veřejnost, pro kterou se brány pařížského výstaviště otevřou v sobotu, si určitě nenechá ujít světovou premiéru druhé generace Citroënu C4. První cé-čtyřku vidíte na francouzských silnicích doslova na každém rohu. A není divu. Celkově se jí na různých trzích prodalo už přes milión kusů, takže druhá generace má na co navazovat.

„Vůz vyrostl o pár centimetrů do všech směrů, nicméně jeho hmotnost zůstala stejná. Má nové bezpečnostní prvky jako například sledování mrtvého úhlu pomocí ultrazvukového systému, v základní výbavě nabízí šest airbagů a v testech EuroNCAP dosáhl pěti hvězdiček. Oproti první generaci, která byla vyráběna v provedení sedan nebo coupé, bude ta druhá pouze v pětidveřovém provedení jako hatchback,“ doplňuje Martina Bedrnová z Citroënu Česká republika.

Nový Citroën C4

Milovníci kupé tedy přijdou s nástupem nové generace cé-čtyřky zkrátka. Důvodem byl uvadající zájem o tuto karosářskou variantu v první generaci. Zákazníkům, kteří preferují rodinné využití vozu, bude stejně jako u prvního Citroënu C4 chybět verze kombi.

„Dle dostupných informací bude existovat pouze jediná karoserie, a to pětidveřový hatchback. Verze kombi je nahrazena vozy z kategorie MPV, kterých má automobilka bohatou nabídku. I hatchback však má zavazadlový prostor 408 litrů, což je v jeho třídě nejvyšší hodnota.“

408 litrů zavazadlového prostoru staví céčtyřku před její konkurenty

Konkurenční modelová řada Opel Astra verzi kombi tradičně mít bude. Potvrzuje to i jeho světová premiéra tady v Paříži.

„Kombi verze jsou u nás a v Evropě velmi důležité. Na některých trzích činí podíl verzí kombi jednu třetinu i víc, Českou republiku nevyjímaje. Kombi jsou velmi populární. Po představení astry jako pětidveřového hatchbacku se rozšiřuje nabídka i na provedení kombi,“ říká Martin Hejral z Opelu Česká republika.

Opel Astra Sports Tourer

Designově i technicky vychází Astra ST z úspěšného modelu střední třídy Insignia, který získal titul Evropské auto roku.

„Z insignie si astra přebírá spoustu technologií, které v nižší střední třídě nebývaly k vidění – například adaptivní natáčecí xenonové světlomety nebo adaptivní podvozek FlexRide, který umí měnit tuhost zavěšení podle okamžitých podmínek. To nejzajímavější na vozu Astra Sports Tourer je její zavazadlový prostor, který pouhým stisknutím tlačítka dokážete změnit jeho velikost ze základních 500 litrů až na 1 550 litrů.“

Opel Astra Sports Tourer

Oproti stávajícím motorům v pětidveřové astře s verzí kombi přichází nový benzínový turbomotor 1,4 s výkonem 88 kilowattů (120 koní). S premiérou v Paříži startuje její prodej, příplatek za prodlouženou variantu v porovnání s hatchbacky bude 30 tisíc korun. Citroën C4, který se na našem trhu objeví se třemi benzínovými motory a čtyřmi diesely v lednu 2011, ještě českou cenu nemá.

autor: jař
Spustit audio