Studie MissionL na autosalónu v Číně

23. duben 2012

Automobilka Škoda představuje poprvé v Číně designovou studii MissionL, která poodhaluje budoucí podobu nového kompaktního modelu. Evropská varianta studie byla prezentována na frankfurtském autosalónu v roce 2011.

Vůz přijde na trh nejprve v Evropě, v roce 2013 se pak začne vyrábět také jeho čínská varianta, a to v závodu Shanghai Volkswagen. S novým kompaktním modelem, k němuž se v roce 2013 přidá ještě SUV Yeti, rozšíří Škoda modelovou nabídku pro Čínu o čtvrtou a pátou řadu, a bude tak pokračovat v dalším růstu na svém největším světovém trhu.

„Kompaktní vůz bude doma ve třídě mezi modely Fabia a Octavia, což je na čínském trhu důležitý růstový segment. Tento model byl navržen přímo pro potřeby a vkus našich čínských zákazníků,“ zdůrazňuje Winfried Vahland. „Je proto centrálním pilířem naší Růstové strategie 2018.“

V prvních třech měsících roku 2012 vzrostl odbyt značky v Číně o 8,9 procenta na 59 200 vozů. Tím Škoda plynule navázala i v prvním čtvrtletí roku 2012 na úspěšný vývoj uplynulých let.

Studie mluví novým designérským jazykem

U designové studie, dlouhé 4,48 metru, se kompletně uplatňuje nový designový jazyk značky. MissionL zaujme jasnými tvary. Vyvážené proporce jsou tvořeny čistě modelovanými plochami a ostře řezanými liniemi. Dojem robustnosti a elegance tohoto modelu umocňuje zvýrazněná linie blatníků v kombinaci s 18palcovými koly z lehké slitiny.

Směrová světla a světla pro denní svícení jsou integrována do tenké linky ve spodní části hlavních světlometů

Při navrhování interiéru vozu automobilka provedla rozsáhlý průzkum mezi svými čínskými zákazníky, aby jim mohla nabídnout takový automobil, jaký skutečně chtějí. MissionL China a následně i budoucí kompaktní model jsou tak ideální kombinací tradičních hodnot značky a specifických čínských nároků.

„Tuto studii jsme pojali jako velmi puristickou, plochy jsme rozdělili jednoduše, ale efektně,“ říká Jozef Kabaň, vedoucí designu Škoda. „Vyjadřujeme tím přímočarost a mladistvý charakter. Život se často stává tak složitým, že mnoho lidí hledá únik v preciznosti, kvalitních materiálech a minimalismu. To vše jim studie MissionL nabízí,“ doplňuje Kabaň.

Dominantou přídě je nová interpretace typických znaků automobilky. Mřížku chladiče tvořenou vertikálními lamelami lemuje chromovaný rámeček. Zejména za šera vyniknou přední a mlhové světlomety, jejichž upořádání evokuje tvar čtyřlístku. Směrová světla a světla pro denní svícení jsou integrována do tenké linky ve spodní části hlavních světlometů.

MissionL vyjede s novým logem

Nové logo škodovek se ještě více než dosud soustředí na to podstatné. Precizní provedení je i zde vizuálním poselstvím. Logo je nyní provedeno výhradně v chromu a černé barvě namísto dosavadní zelené, bílé a černé. Okřídlený šíp je nyní výraznější a v chromovém provedení. Je umístěn uprostřed chromovaného kruhu s černým pozadím. Vavřínový věnec a nápis Škoda u nového loga už nenajdeme.

Na bocích a zádi vozu tvoří tři linie v plechu před zadními svítilnami jemně zpracovaný trojúhelník připomínající broušené sklo nebo českou státní vlajku

Působivé je využití spár mezi blatníkem a nárazníkem jako výrazných výtvarných prvků. Každá z ostrých linií probíhá s harmonickým zakončením. Na bocích a zádi vozu tvoří tři linie v plechu před zadními svítilnami jemně zpracovaný trojúhelník připomínající broušené sklo nebo českou státní vlajku. Zadní svítilny mají bílou čirou plochu s jemným, krystalickým brusem. Svítilny jsou lemovány červeným koncovým světlem v typickém tvaru písmene C.

Nad interiérem studie se klene panoramatická střecha se sklem s vysokým stupněm zatmavení. Interiér má propracovanou ergonomii a vysokou funkčnost. Palubní deska, potahy sedadel a volant jsou navrženy ve dvoubarevném, bílo-béžovém designu. Na výplních dveří se nachází prosvícené textilní potahy, v nichž jsou drobné struktury připomínající broušený křišťál. Téma české sklářské tradice se tak přenáší i do interiéru.

S přihlédnutím ke specifickým požadavkům čínských zákazníků upravili designéři Škodovky studii určenou pro pekingský autosalón v několika detailech. V exteriéru přibyly prvky na mřížce chladiče. Chromované lišty zdobí také spodní část dveří. Záď odlehčuje chromovaný difuzor. V interiéru zaujmou sedadla s novou barevnou kombinací a výplně dveří potažené kůží. Tyto změny doplňuje nový design přístrojové desky.

autor: Ondra Janoška
Spustit audio